Blog - ciekawostki

Samoprzylepne

Handlowe zastosowania naklejek samoprzylepnych. Wybrane przykłady

Naklejki samoprzylepne to bardzo wygodne rozwiązanie dla wszystkich firm, które prowadzą działalność handlową. Dzięki nim można umieszczać na produktach dowolne informacje – zarówno te, które zawierają treści marketingowe i informują np. o aktualnych promocjach czy obniżkach ceny, jak i takie, które mają znaczenie z punktu widzenia procesów logistycznych czy sprzedażowych i są dodatkowym oznaczeniem dla sprzedawcy albo pracowników magazynu. Naklejki samoprzylepne dla handlu nadają się także do umieszczania ceny – w przypadku firmy prowadzących obsługę klientów indywidualnych albo informacji o sklepie, co jest użyteczne zwłaszcza tam, gdzie prowadzona jest sprzedaż wysyłkowa. Przyjrzyjmy się bliżej rodzajom naklejek samoprzylepnych i sprawdźmy, jakie mogą być ich zastosowania w działalności handlowej.

W jaki sposób można wykorzystywać etykiety i naklejki samoprzylepne w handlu?

Naklejki są jednym z najbardziej uniwersalnych sposobów na oznaczanie sprzedawanych produktów. Dzięki możliwości wydrukowania ich w niemal dowolnym formacie mogą być bez problemu dopasowane do potrzeb konkretnej firmy. Popularnym sposobem wykorzystania naklejek jest umieszczanie na nich kodów kreskowych, które ułatwiają identyfikację konkretnego produktu podczas wysyłki, obsługi magazynowej czy przy wprowadzaniu danych do kasy. Równie szerokie zastosowania mają QR-kody. Dzięki nim można dostarczyć klientowi dodatkowych informacji o produkcie, odsyłając go na stronę internetową producenta. Daje to szanse na lepsze zapoznanie się z jego właściwościami, obejrzenie filmów przedstawiających sposoby jego wykorzystania czy dokładne sprawdzenie danych technicznych.

Równie często wykorzystuje się naklejki przeznaczone do użytku w popularnych metkownicach, za pomocą których na produktach umieszcza się informację o ich cenie. W przypadku bardziej złożonych wyrobów poszczególne przedmioty znakuje się również za pomocą dodatkowych informacji, np. o obowiązujących rabatach czy promocjach. Etykiety samoprzylepne są również użyteczne w przypadku produktów, na których powinna znaleźć się dokładna data pakowania czy termin ich przydatności do użycia.

Naklejki samoprzylepne mogą być wykorzystywane w działalności handlowej jako narzędzie marketingowe, które umożliwia łatwą obsługę programów lojalnościowych. Popularnym rozwiązaniem jest oferowanie klientom przy zakupie naklejek, które można zbierać na dołączonych kartach przy każdym kolejnym zakupie. Inną możliwością jest oferowanie atrakcyjnie zaprojektowanych naklejek jako nagrody czy upominku dla klientów.

W jakich wariantach mogą być wyprodukowane naklejki samoprzylepne?

Wielką zaletą naklejek samoprzylepnych jest to, że ich charakterystykę można bardzo dokładnie dostosować do wymagań klienta. Poza konkretnym rozmiarem i kształtem wybierać można spośród wielu dostępnych podłoży – papierów zwykłych, powlekanych z wykończeniem matowym albo błyszczącym, a także rozmaitych folii i tworzyw sztucznych. Dostępne są również materiały metalizowane.

Przygotowane naklejki mogą być również dopasowane do sposobu, w jaki będą umieszczane na produktach. Możliwe jest wykonanie naklejek w arkuszach, a także w szpulach czy rolkach, zarówno przygotowanych do naklejania ręcznego, jak i maszynowego. W zależności od potrzeb zamawiającego naklejki mogą być jedynie rycowane, co oznacza, że nośnik, na którym są wydrukowane, został nacięty w taki sposób, iż łatwo można oddzielić go od arkusza. Możliwe jest również usunięcie z arkuszy czy rolek niezadrukowanej części podłoża, co w jeszcze większym stopniu ułatwia korzystanie z naklejek.

Ważną cechą naklejek samoprzylepnych jest to, że umieszczone na nich nadruki mogą być wykonane jako czarno-białe, co sprawdza się w przypadku umieszczania na nich kodów, które będą sczytywane przez automatyczne skanery albo nieco dłuższych informacji tekstowych. Istnieje jednak również możliwość druku w wybranych kolorach lub w wariancie pełnokolorowym, co pozwala na korzystanie ze zdjęć czy grafik o najwyższej jakości.

Nowoczesne techniki drukarskie pozwalają na przygotowanie naklejek w praktycznie dowolnym nakładzie. Możliwy jest nawet wydruk pojedynczych egzemplarzy, choć w takim przypadku trzeba się liczyć z faktem, że będzie on odpowiednio droższy. Naklejki samoprzylepne mogą być również wykonywane w dużo większych ilościach, co sprawi, że koszt jednej sztuki będzie bardzo niski.

Naklejki samoprzylepne to jeden z najwygodniejszych sposobów na umieszczanie na sprzedawanych produktach dodatkowych informacji. Ładnie zaprojektowana naklejka nie tylko będzie nośnikiem odpowiedniej treści, ale może się także stać ozdobą opakowania.